Bli kjent med UiB læringslab

Labfrokost er en serie åpne arrangement i UiB læringslab. Første utgave i 2019 er for deg som er nysgjerrig på hva laben kan hjelpe deg og ditt fagmiljø med.

Til årets første labfrokost har vi samlet ansatte og studenter som viser resultater og deler erfaringer fra sitt samarbeid med UiB læringslab:

• Infeksjonsmedisinens historie
    Studentene til Magnus Vollset, førsteamanuensis i vitenskaps- og medisinhistorie, har lært av å lage videoer om behandling av lepra, tuberkolose og aids
  • Geofarer forklart – av studenter, for studenter
    iEarth, forankret ved Institutt for geovitenskap, representerer nytenkning om geoviterens rolle i samfunnet og nyorientering i geofagutdanningen. Studentenes aktive medvirkning er sentral, ikke minst i produksjon av undervisningsfilmer om geofaglige terskelbegrep
  • Ancient Cities
    Simon Malmberg, professor i klassisk arkeologi, forsker og underviser sammen med kolleger i en rekke europeiske land. Samarbeidet omfatter et digitalt emne, eller MOOC (Massive Open Online Course), om oldtidsbyer.

Vi introduserer tjenestene i UiB læringslab, og det blir god tid til spørsmål og svar.
Enkel frokost står også på menyen, derfor tar vi opp påmelding her.