Frokostseminar 18. februar med temaet Sikkerhet – kompetanse – trygghet

Det gode arbeidsmiljø: Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?
Frokostseminar 18. februar

Sikkerhet – kompetanse – trygghet
Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel. Gjennom frokostseminarserien ønsker vernetjenesten ved UiB å sette fokus på betydningen av godt arbeidsmiljø. Her ønsker vi å belyse arbeidsliv og arbeidsmiljø under endring og omstilling. Hvordan tar vi vare på arbeidsmiljøet vårt og hverandre i en verden som stadig er i endring? Hvordan løser vi fokus på effektivitet, kompetansebygging, fleksibilitet, bærekraft og nye digitale løsninger i arbeidslivet?

Målgruppen er alle ansatte og ledere. Samlingene vil bli holdt ulike steder på campus.

Det første frokostseminaret i 2020 handler om sikkerhet, kompetanse og trygghet og arrangeres tirsdag 18. februar kl. 0830-1000 i Stort auditorium, Lauritz Meltzers hus (SV-bygget). Dørene åpner kl. 0800 med enkel servering av kaffe/te og et halvt rundstykke fra kl. 0815. HUSK å ta med kopp til å få servert kaffe/te i.

Møteledere: June-Vibecke K. Indrevik, universitets hovedverneombud (UHVO) UiB og Michael P. Riisøen, vara UHVO UiB.

0830 – Velkommen, v/universitetets hovedverneombud June-Vibecke K. Indrevik
0835 – Sikkerhet – systemer og suksessfaktorer, v/seniorrådgiver ved eiendomsavdelingen Steffen Hauge Wolff
0850 – Bygging av sikkerhetskultur – hva kan du selv bidra med? v/seksjonssjef ved HMS-seksjonen, HR-avdelingen Roar Nese
0910 – Du og jeg – en fare for sikkerheten? v/sjefsingeniør ved IT- avdelingen Sidsel Storebø