Undervisningspriser fra kull 14b

Mandag 14. desember 2020 var det avslutningsseremoni for kull 14b på medisin i Universitetsaulaen. De fleste studentene fulgte begivenhetene fra Auditorium 1 på BB-bygget, UiB, p.g.a. koronarestriksjoner. Nok en gang fikk K1 undervisningsprisene fra avgangskullet.

1. amanuensis Marte-Helene Bjørk fikk prisen som beste underviser. Bjørk underviser i MED7, MED11 og MED12. Komiteen framhevet hennes engasjement som underviser og for faget. De påpekte også hennes evne evne til å gjøre undervisningen forståelig og interaktiv. Da Norge ble stengt ned digitaliserte hun undervisningen om hodepine på rekordtid. Hun ble også berømmet for rask respons på henvendelser fra studentene via Mitt UiB.

Prisen for beste fagmiljø gikk til Hudavdelingen og ble mottatt av professor Ingeborg Bachmann. Komiteen framhevet et miljø som var interessert i å lære bort med et kollegium av faglig sterke undervisere. Underviserne ble berømmet for å legge fram faget på en helhetlig og interaktiv måte. Studentene ble oppfordret til å lede pasientsamtale og klinisk undersøkelse, heiet fram av entusiastiske fagpersoner. Studentene fikk også innblikk i et godt arbeidsmiljø med et kollegium som slår av en prat og hjelper hverandre.

K1 gratulerer prisvinnerne!

Marte-Helene Bjørk mottok prisen som beste underviser.