Gratulerer & tusen takk

Den årlige forskningsdagen med presentasjoner i regi av Forskerskolen i klinisk medisin ble arrangert digitalt i år 27.-28. januar med stor deltakelse og entusiasme. Det var totalt nærmere 40 presentasjoner og gledelig nok gikk førsteprisen for beste posterpresentasjon til vår egen Philipp Strauss i Nyreforskningsgruppen med posteren:Transcriptomic Characterization of Renal Cell Carcinoma Patients with Progressive Disease Despite Low Initial Risk of Progression”. Og om ikke nok med det så fikk Karine Eid fra Seksjon for nevrologi førsteprisen for beste muntlige presentasjon “Perinatal Depression and Anxiety in Women with MS: A Population-Based Cohort Study”. Instituttet sender store gratulasjoner og takker for storveis innsats!

Denne uken ble utsatt OSKE-6 eksamen arrangert med formidabel innsats fra OSKE-6-gruppen ledet av Eirik Søfteland. Eirik presiserer at dette er et uttalt teamarbeid og at mange har bidratt i stort monn. Til tross for strenge smitteverntiltak ble eksamen gjennomført på en forbilledlig måte. Studentene gir uttrykk for takknemlighet og beundring for den store innsatsen som ble lagt ned i forberedelser og gjennomføring av eksamen. Arrangementet har imidlertid tydeliggjort behovet for grundig evaluering av hvordan OSKE-6 og likeledes OSKE-12 bør organiseres for fremtiden (med og uten Covid-19-tiltak). En gjennomgang av dette er planlagt i regi av PUM, MED og ansvarlige institutter. Instituttet er mektig imponert over innsatsen og sender store gratulasjoner og takk for innsatsen til alle som deltok – men særlig til OSKE-6-teamet og Lise Amble som på imponerende måte fikk koordinert alt og alle!

Nyåret har også gitt oss tre 70 års jubilanter; Trygve Hausken, Inge Morild og Hans Flaatten. De har alle lang fartstid ved universitetet og har vært markante fag- og ressurspersoner i fagmiljøene våre. Vi er derfor veldig glade for at de alle vil fortsette som emeriti. Instituttet sender store gratulasjoner og takker for enestående innsats!

Jeg ønsker hver og en av dere gode arbeidsuker mot en fortsatt lysere årstid!

Beste hilsen
Kjell-Morten