HMS-undersøkelsen ARK rulles ut fra mandag 8. mars 2021

Kjære alle K1-kollegaer,

ARK – hva er det?
UiB er opptatt av arbeidsmiljøet for UiB-ansatte og hvordan det kan legges til rette for å videreutvikle et godt arbeidsmiljø. ARK er en arbeidsmiljø- og klimaundersøkelse som UiB benytter for å kartlegge arbeidsmiljøet. ARK har i tillegg flere formål og skal fungere som en medvirkningsarena, en forskningsdatabase og være et lederverktøy. Undersøkelsen er felles for store deler av universitets- og høyskolesektoren i Norge. UiB om ARK: https://www.uib.no/ark

Arbeidsmiljø ved K1
Vi er opptatt av hvordan vi ved K1 opplever arbeidsmiljøet, hva som er bra og hva som kan forbedres. Vi har ikke fysisk samlokalisering ved K1 og mange av dere er i bistillinger – det gjør det vanskelig å få en oversikt over arbeidsmiljøet ved de ulike seksjonene/avdelingene. Vi ber dere alle bidra til at vi får vite mer om dette ved å:

• svare på spørreundersøkelsen
  • lese gjennom rapporten som kommer når undersøkelsen er avsluttet
  • være aktiv og gi tilbakemelding på oppfølgingen av undersøkelsen i regi av fakultetet og instituttet
  • selv være bidragsyter til et godt arbeidsmiljø

Mandag 8. mars kommer det en e-post fra KIWEST/NTNU til dere med lenke til undersøkelsen. Ved forrige ARK-undersøkelse var det mange som oppfattet denne utsendelsen som «spam e-post» og slettet den. Ser du forkortelsen ARK eller logoen nedenfor, så ber vi deg beholde e-posten, åpne lenken og svare på spørsmålene.

Takk for at du er med å bidra til et godt arbeidsmiljø ved K1.

Riktig god helg til dere alle!

Beste hilsen
Jorunn & Kjell-Morten