Kjære alle – vel overstått sommer!

Jeg håper alle har fått nyte en god ferie med venner og familie. Vi trenger alle en god avkobling fra hverdag og jobb – slik at vi kan få «ladet batteriene» for ny innsats. Vi har allerede hatt semesterstart for undervisning og studenter – og oppstart med forskning og annen aktivitet. Jeg får tydelig tilbakemeldinger om at alle gleder seg til mer tilstedeværelse på jobb – med fysiske møter og forhåpentlig mer studentundervisning i auditoriene.

Instituttet hadde høstens første seksjons- og fagområdemøte i går med fysisk oppmøte. Det var umåtelig inspirerende å treffe gode kolleger – etter et helt vårsemester med Zoom-møter.

Planlegging av høsten er allerede godt i gang. Vi vil fortsette med møter første torsdag i måneden med to korte forskergruppepresentasjoner som vil være åpen for alle med digital deltakelse. Vi planlegger også Instituttets dag, fortrinnsvis siste torsdag i november. Mer detaljer om alt dette vil komme i god tid før hvert møte.

Oppstart av høstsemesteret betyr også snarlig søknadsfrist til Helse Vest forskningsmidler. Dette er en viktig finansieringskilde for mange av våre fagmiljøer. Jeg oppfordrer derfor at alle søker – og ønsker lykke til med arbeidet.

Det er flere arrangementer i høst jeg ønsker å reklamere for. UiB skal feire 75-årsjubileum – med mange spennende tilbud: Program for 75-årsjubileet | 75 år med tanker | UiB. Åpning av Alrek Helseklynge vil markeres med én uke med arrangementer Alrek-uken begynner å ta form | Alrek helseklynge | UiB. I tillegg vil årets Fakultetets dag arrangeres 20. oktober med feiring av årets prisvinnere Prisvinnere Fakultetets dag 2021 | Det medisinske fakultet | UiB.

Vi ser alle frem til en spennende høst – og jeg ønsker dere alle gode arbeidsuker.

Beste hilsen
Kjell-Morten