Kjære alle

Håper alle har hatt en fin sommer, og er friske og uthvilte til et nytt semester. Studentene er på plass og mange har sikkert startet undervisningen allerede. Videre er nok de fleste i gang med forskning, og flere søker Helse Vest-midler. Det er flott. Vi må fremover også planlegge større forskningsprosjekter ved K1, gjerne på tvers av forskningsgrupper, slik at vi kan komme i posisjon for fremtidige EU-søknader.

Denne uken er det åpningsseminar for Carina Strell ved CCBIO som har fått karrierestipend fra Trond Mohn stiftelsen. Vi gratulerer masse og ønsker henne velkommen og lykke til med fremtidig forskning innen brystkreft.

Det er også i høst og tiden fremover søkelys på innsparinger. Her kan hver enkelt bidra med små og store ting. Men det er viktig at dette ikke preger hverdagen, og at vi ser optimistisk på fremtiden. Sammen klarer vi dette helt sikkert veldig bra, og det er ofte gjennom «motgang» at man blir mer innovativ, og at nye ideer skapes. Både K1 og resten av fakultetet vil helt sikkert komme styrket ut av dette.

Vi ønsker Cecilie Bredrup velkommen som nytt medlem av ledergruppen. Hennes arbeid blir primært å fremme innovasjon. Tusen takk til Odd Helge Gilja som har hatt denne jobben frem til nå og bidratt sterkt inn i ledergruppen. Videre er det gledelig at Beate Marholm Bernes har startet som ny rådgiver og controller ved K1. Vi ønsker også henne velkommen. Dere kan lese mer om Cecilie og Beate i denne utgaven av K1-nytt.

Nå nærmer det seg at vi snart skal treffes på Instituttets dag 29. september. Det gleder vi oss til og vi håper å treffe flest mulig av dere vår egen K1-dag. Påmelding til dagen finner du her: Påmelding til instituttets dag 29. september 2022 (uib.no)

God helg alle sammen.
Beste hilsen