Utlysing av Erasmus+ undervisningsmobilitet 2022/23

Universitetet i Bergen har fått tildelt mobilitetsmidler gjennom Erasmus-programmet.

Programmet har stipendmidler for ansatte til undervisning ved europeiske samarbeidsuniversitet (undervisningsmobilitet). For 2022/23 har UiB fått tildelt midler til å gjennomføre 23 undervisningsmobiliteter, og av disse lyses nå ut 10 mobiliteter for høstsemesteret 2022.Ved undervisningsmobilitetsopphold må det foreligge en gyldig Erasmus-avtale med vertsuniversitetet, som inkluderer undervisningsutveksling i den aktuelle fagkoden. Undervisningsoppholdet må vare minimum to dager (utenom reisedager) og det må undervises minst åtte timer.

Det er også mulig å reise på et kombinert undervisnings- og opplæringsopphold, og da må det undervises minst fire timer. Mer utfyllende informasjon finnes her: http://www.uib.no/foransatte/92415/erasmus-undervisningsmobilitet

Som undervisningsmobilitet regnes også deltakelse som underviser i Blended Intensive Programmes (BIP).

Fristen for å søke om Erasmus-stipend til undervisningsutveksling er 15. september. Hvis vi mottar mange søknader vil vi prioritere ansatte som ikke tidligere har mottatt Erasmusstøtte. Gjennomsnittlig stipend er 800€ per mobilitet, tilsvarende en ukes opphold.

Søknaden må sendes fra avdelingsleder i ePhorte på saksnummer 22/11715. En utfylt og signert Mobility Agreement (vedlagt) kan med fordel brukes som søknad.

Ta ellers gjerne kontakt med koordinator Helge Bjørlo ved Studieadministrativ avdeling. Vi stiller gjerne på møter for å informere om Erasmus undervisnings- og ansattutveksling