Utlysning av Erasmus+ ansattmobilitet 2022/23

Universitetet i Bergen har fått tildelt mobilitetsmidler gjennom Erasmusprogrammet.

Programmet har stipendmidler for ansattutveksling i tillegg til studentstipend. Ansattutveksling omfatter alle typer stillingskategorier, både tekniske-, administrative- og vitenskapelig ansatte.

Det finnes mer informasjon om ansattutveksling ved UiB her: http://www.uib.no/foransatte/92416/erasmus-tilsettmobilitet

For 2022/23 har UiB fått tildelt midler til å gjennomføre 20 ansattmobiliteter og av disse lyses nå ut 10 mobiliteter for høstsemesteret 2022. Fristen for å søke om stipend til ansattveksling er 15. september. Dersom det blir konkurranse om plassene, vil vi prioritere ansatte som ikke tidligere har vaert på Erasmus ansattutveksling. Årets tildeling er en del lavere enn tidligere.

Derfor vil det normalt ikke bli tildelt stipendmidler for perioder på mer enn 7 dager.

Gjennomsnittlig tildeling er 900€ per mobilitet for en ukes mobilitetsopphold. Søknad må sendes i ePhorte fra avdelingsleder på saksnummer 22/11716. Et utfylt og signert Mobility Agreement (vedlagt), kan med fordel brukes som søknad.

Ved spørsmål, ta kontakt med rådgiver Helge Bjørlo ved Studieadministrativ avdeling.