Kjære alle sammen

K1 har en flott gjeng som driver forskning, undervisning og innovasjon. I kjernen av dette står administrasjonen – en enhet som vi ikke så lett ser i hverdagen, men vi merker det godt hvis den ikke fungerer. Heldigvis har vi på K1 en meget profesjonell administrasjon som hjelper oss i den daglige driften, og som legger til rette for at K1 skal bli enda bedre.

Forrige uke samlet vi administrasjonen til et seminar på Solstrand hvor vi hadde innlegg fra HR-avdelingen ved UiB om egenledelse og stressmestring. Men vel så viktig var kulturbygging. Vi har en flott, sammensveiset gjeng som alle står på for K1 – og som jeg er veldig stolt av.

Felles utendørsfoto av ansatte i instituttadministrasjonen

Foto/ill.: Jorunn Skei

Ellers en liten påminning om å registrere ferie. Det er selvfølgelig viktig å vite når våre ansatte er til stede og borte, men også viktig for K1 sitt budsjett. Det har vi nå god kontroll på, men feriedager som ikke er registrert eller tatt ut dukker opp som gjeld på instituttbudsjettet. Derfor er fint om dere registrere ferie så snart som mulig i Selvbetjeningsportalen: (https://www.uib.no/selvbetjeningsportalen).

Et lite hjertesukk fra økonomiseksjonen er også at dere som tar imot varer må kvittere de ut (ta varemottak), ellers får vi ikke betalt fakturaene. Dette er småting som er lett å glemme i en travel hverdag, men som skaper merarbeid for andre. Takk for hjelpen med dette.

Riktig god helg til alle 😊