Ny studieplan – sjette semester er i gang – MED6

Da er sjette semester i ny studieplan for medisin i full gang. Kull 2015 er først ut og startet opp 5.2, de er 152 studenter.

Studentene skal i dette semesteret ha sin siste periode med tidlig praksis, to uker. Denne gangen med DIPS-tilgang og full journalskriving. De skal også gjennom ett to ukers kommunikasjonskurs. Semesteret avsluttes 20.6 med en stor OSCE-eksamen, der studentene skal testes ut fra alle seks semestrene.

Oppstarten var svært vellykket, der hvert fagområde presenterte sitt fag og bidro til en case som gikk som en rød tråd gjennom fagene. Mye av undervisning vil bli i det nye auditoriet i AHH, som rommer 207 personer. Over 75 undervisere vil være involvert i undervisningen i løpet av våren.

Semesterstyreleder : Jan Gunnar Hatlebakk
Administrativ koordinator: Lise Skålvik Amble

Fagområder:

• Fordøyelse/ernæring del 2
  • Bevegelsesapparatet del2
  • Akuttmedisin AKu2
  • Grunnleggende anestesiologi
  • Pediatri
  • Geriatri
  • Samfunnsmedisin
  • Internasjonal helse
  • Samhandling/tverrfaglig teamarbeid.