Hei alle sammen!

Endelig fikk vi besøkt våre kjære kolleger i Stavanger. Forrige uke hadde vi et nyttig møte ved Stavanger universitetssjukehus hvor vi gikk gjennom Vestlandslegen og fikk høre planene til våre kolleger om hvordan de første 20 studentene skal få klinisk undervisning og praksis der. Her er det lagt ned et stort og viktig arbeid som studentene nok vil sette pris på. Vi kan absolutt dra fordeler av hverandre innen undervisning på tvers av sykehusene. Vestlandslegen kan danne et godt utgangspunkt for videre godt samarbeid mellom Bergen og Stavanger – og senere også Førde og Haugesund. I dette arbeidet må vi også ta med forskerlinjestudenter, hovedoppgaver og elektive kurs.

Flere av våre kolleger i Stavanger savnet mer informasjon fra Bergen. Noe av dette strander nok på at det er vanskelig å integrere felles e-postadresser mellom UiB og sykehusene. Vi må bli flinkere til å bruke begge e-poster i videre korrespondanse og nyhetsbrev. Dette gjelder også våre ansatte i hovedstilling ved Haukeland universitetssjukehus, samt våre kolleger i Førde og Haugesund. Vi besøker våre ulike sykehuspartnere i Bergen, og håper vi snart også kan komme på besøk til Førde og Haugesund. Det er viktig med digitale møter, men fysiske møter må vi ikke glemme. For videre kulturbygging må vi treffes regelmessig med felles mål innen undervisning, forskning og innovasjon. Husk at dere alle også kan bidra med nyheter og informasjon til K1-nytt!

Det blir en «vinn-vinn» for alle parter om vi kan styrke forbindelsen med hele Helse Vest. Da blir vi en enda mer slagkraftig gjeng på Vestlandet.

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg 😊

Beste hilsen
Christian