Kjære alle sammen

Håper dere har hatt en fin påske!

Vi er nå i full gang igjen etter en velfortjent ferie. I løpet av påsken har det skjedd flere ting ved K1 som vi alle kan glede oss over.

Vi gratulerer Lars A. Akslen med at prosjektet Cancer Neuroscience gikk videre fra prekvalifiseringsrunden til nye K.G Jebsen-sentere. Det var 18 søkere totalt fra fakultetet i prekvalifisering, og det var fire miljø som ble invitert til å sende full søknad. Her skal det konkurreres på nasjonalt nivå om to nye K.G Jebsen-sentre innen translasjonsforskning.

Vi gratulerer også Cecile Bredrup med opprykk som professor i oftalmologi.

En ny og fersk gladnyhet er at K1 får 4 priser på Fakultetets dag. Her ble det «jackpot» til K1, og vi gratulerer vinnerne:

Cecilie Bredrup: Årets innovasjonspris
Elisabeth Husebye: Årets PhD
Øyvind Ulvik: Årets publikasjon
Simuleringsteamet ved SUS: Årets pris for fremragende tiltak innen utdanning

Prisene blir delt ut på Fakultetets dag 19. april kl. 09-12 i auditoriet, Armauer Hansens hus. Flott hvis flest mulig kan stille opp og gjøre stas på våre prisvinnere.

God helg 😊

Beste hilsen