Digital opplæring for ledere: Oppfølging av sykemeldte

Digitalt kurs for ledere med personalansvar – fokus på systematisk oppfølging av sykemeldte.

Innhold inkluderer:

  • Ansvarsfordeling og prosessen ved sykefravær
  • Registrering og refusjon via NAV
  • Utarbeidelse av oppfølgingsplan
  • Effektiv samtale med den ansatte
  • Bedriftshelsetjenestens rolle
  • Tiltak ved sykefravær nær ett år og videre oppfølging

Hvorfor delta?

  1. Økt kompetanse – sikrer at ledere følger lovpålagte rutiner.
  2. Tidlig innsats – reduserer risiko for langtidsfravær.
  3. Bedre tilrettelegging – ansatte får raskere og tryggere tilbakeføring til arbeid.

Påmelding:
Mer informasjon og påmeldingslenke finnes i UiBs kurskalender:

Digital opplæring for ledere. Oppfølging av sykemeldte

Photo: colourbox.com

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *