Velkommen til Forskerskolens årlige arrangement for forskningspresentasjoner 2018

Forskerskolen i klinisk medisin arrangerer årets «forskningspresentasjoner» i foajeen i sentralblokken på Haukeland universitetssjukehus 24. og 25. januar 2018. I tillegg blir det prisutdeling fredag 26. januar kl. 12.00 samme sted, for beste postere og muntlige presentasjoner, samt pris for beste bidrag i «åpen klasse».

Det er K1 og K2 som er ansvarlig for arrangementet i samarbeid med Haukeland universitetssjukehus.

Alle som har hatt poster og/eller muntlige forskerpresentasjoner i løpet av 2017 har vært invitert til å delta. Det er 33 påmeldte postere og 12 muntlige presentasjoner. Bidragene inkluderer bidrag fra psykiatri og somatikk, og spenner vidt fra basalforskning for kartlegging av sykdomsmekanismer og prognose, til kliniske og epidemiologiske studier inkludert helsetjenesteforskning.

Dette er et viktig arrangement som alle oppfordres til å støtte. Det er mye iherdig og flott arbeidsinnsats som ligger bak hver eneste poster og presentasjon – og alle synes det er kjekt å få oppmerksomhet på eget arbeid. Det er derfor viktig at så mange som mulig av oss alle stikker innom for å lese postere og høre på presentasjonene.

I denne sammenhengen er det viktig å tenke på at blant bidragsyterne på årets arrangement med poster eller muntlig presentasjon er morgendagens ledere som vil sette agenda for fremtidens forskning ved universitetet og sykehuset vårt.

Tusen takk til alle bidragsytere med poster og presentasjon på årets arrangement!

Tusen takk også til dere alle som møter opp og gjør dette til et viktig arrangement!

Velkommen alle sammen

Beste hilsen