Bli kjent med våre to nye forskningsrådgivere

Michaël Marie og Yves Aubert er våre to nye forskningsrådgivere. Michaël Marie har K1, IMB og fakultetet som ansvarsområde. Han har arbeidsted i K1-administasjonen hver fredag. Hans kontaktinformasjon finner du her. Yves Aubert er ansatt ved CCBIO i 50 % stilling. I tillegg har han innovasjon som arbeidsfelt ved fakultetet. Han kan kontaktes her.

Ved fakultet er det i dag ansatt et team av fire forskningsrådgivere som gjerne bistår dere i søknadsprosesser overfor eksterne finansieringskilder. Disse er Ramune Midttveit, Amra Grudic-Feta, Yves Aubert, Michaël Marie. Alle kan kontaktes via MEDforsk@uib.no

Litt om Michaël Marie

Michaël Marie er fra Frankrike og studerte biologi ved The University of Nice før han kom til Bergen i 1998. Han tok master i Molekylærbiologi ved UiB i 2001 og forsvarte sin dokotgrad ved institutt for biobmedisin i 2008. Han var post-doktor ved MIC – Molecular Imaging Center, veiledet av Prof. Jaakko Saraste. Han jobbet som forsker i sammarbeid med Prof. Kristian Prydz, Department of Biosciences, UiO. De siste fem årene har han jobbet som forsker i Prof. Thomas Arnesen sin forskergruppe ved Institutt for biomedisin, UiB.

Litt om Yves Aubert

Yves Aubert er fra Sveits og har 14 års erfaring fra forskning og innovasjon innen akademia og farmasøytisk industri. Han har master fra ETH Zürich, Sveits, og doktorgrad fra Leiden University, Nederland. Han har jobbet tre år som forsker ved The University of Wisconsin-Madison, USA. Han flyttet til Bergen i  2012, da som post-doktor i Bergen fMRI Group. Han har også vært Principal scientist ved et medisinsk innovasjonsselskap.