Spesialtilbud til UiB Velferd: Barna fra Frostmofjellet

dns.no

Hjertevarm familieforestilling om søskenkjærlighet og håp

Det var en gang fem søsken – og en geit som het Gullspira. En iskald vinter blir de tvunget på flukt over fjellet. Barna legger ut på en eventyrlig ferd for å finne et nytt hjem. Et sted hvor de kan være samlet og føle seg trygge. På veien treffer de all slags folk og dyr, og banker på mange dører.

Barna fra Frostmofjellet er en varm fortelling om modige barn og menneskeverd – om betydningen av samhold, håp og fantasi når det ellers er mørkt og kaldt. Spennende landskap, nyskrevne sanger og morsomme karakterer skaper en finstemt balanse mellom det lyse og det hjerteskjærende.

Forestillingen er basert på en svensk barnebok som er blitt en elsket klassiker også på film. Når den iscenesettes på Store Scene, er det med det samme kunstneriske teamet som sto bak Folk og røvere i Kardemomme by i 2018.

Anbefalt fra 7 år.

Norgespremiere på Store Scene 29. oktober.

Klikk her for å lese mer om forestillingen og de medvirkende.

SPESIALTILBUD PÅ TEATERBILLETTER

Se forestillingen til kun kr. 45 (ord. kr. 100 – velkommen tilbake-pris)

Kjøp billetter til torsdag 9. desember kl. 16.30

Kjøp billetter til fredag 10. desember kl. 16.30